Vaši konkurenti mají úspěšnější e-shop? Nebojujte s nimi. Inspirujte se u nich

Vaši konkurenti mají úspěšnější e-shop? Nebojujte s nimi. Inspirujte se u nich

Možná je to i váš případ. Ať děláte, co děláte, váš e-shop nepřináší kýžený profit. Zato ke konkurenci se zákazníci jen hrnou. Co s tím?

Dost často si neúspěšní marketéři stěžují, že nejsou tolik vidět, jako konkurence. Vynakládají pak čas a energii na větší zviditelnění: SEO, reklamní bannery, vysoká aktivita na sociálních sítích.

Jistě, může to pomoci. Ale netkví chyba v tom, že váš e-shop prostě není tak kvalitní? Že se zákazníkům u konkurence nakupuje pohodlněji?

Za starých časů konkurenčního boje mezi kamennými obchody bylo zapotřebí poslat k rivalovi špeha, který obhlédl jejich výlohu, všiml si uspořádání zboží v regálech, poznamenal si, jaké používají lákadla v podobě slev či speciálních akcí nebo si všiml chování obsluhy vůči zákazníkům.

Dnes je vše jednodušší. Stačí si otevřít konkurenční webové stránky

Zapomeňte na všechen despekt vůči úspěšnějšímu soupeři. Naopak – vciťte se do role zákazníka, který přichází na web a zaznamenejte všechny pozitivní dojmy, které na vás působí. A které zjevně působí na široké zákaznické publikum.

Je překvapivým faktem, že to zdaleka není nižší cena, která u zákazníka nakonec rozhodne o tom, na kterém e-shopu nakoupí – navzdory tomu, že na internetu může člověk snadno ceny srovnávat! Důležitým faktorem je přehlednost e-shopu, intuitivní řazení zboží do kategorií, snadný způsob ukládání zboží do virtuálního košíku a přístup ke platební bráně. Důvěru vzbudí pěkné logo, dobře napsané texty, příběh – ať už společnosti, nebo produktů a služeb, o které má zákazník zájem.

A v neposlední řadě jsou tady marketingové nástroje: sleva, voucher, cross-selling, up-selling.

Pokud budete vnímaví a všechny tyto podněty pečlivě zaznamenáte, pak není nic snazšího než se s nimi svěřit odborníkům. Ti se postarají o upgrade vašeho e-shopu. A zajistí všechno, co je pro hladký provoz vašeho obchodu nezbytné.

Tak nezapomeňte – není nutné s konkurencí bojovat. Lepší je se inspirovat!

 

 

Všechny články