Slova mají moc. Copywriting je páteří e-commerce

Slova mají moc. Copywriting je páteří e-commerce kopie

Kam všude patří na e-shop text? Všude. Úvodní text, popisy kategorií, popisy podkategorií, popisy sérií, popisy jednotlivých produktů. Každý text by měl být originál, měl by mít hlavu a patu, měl by důsledně vyzdvihovat kvalitu vaší značky a zdůrazňovat, v čem čníte nad konkurencí.

Mnoho marketérů má tendenci copywriting podceňovat. Kdo dneska tyto věci čte? Zvláště, když používáme tablety a mobilní telefony. Čili zařízení s malou obrazovkou, na kterých se nám texty střední a delší velikosti jednoduše číst nechtějí.

Možná se ale budete divit. Výzkumy ukazují, že texty na e-shopech mají své čtenáře. Je jich hodně. Popisky jim pomáhají lépe se zorientovat, když se seznamují s produktem, o kterém nevědí vůbec nic. Najdou v nich nejdůležitější atributy produktu vypsané čtivěji a srozumitelněji, než v tabulce s parametry. Někdy dokonce uživatel ani neví, jestli se mu produkt líbí. Přesvědčí ho teprve atraktivně napsaný popis oslavující moderní design, unikátní styl, elegantní barevné provedení.

 

I kdyby neexistoval žádný jiný čtenář textů, jeden tu bude pokaždé. Nesmírně pozorný a vůči mizerně psaným projevům dost kritický.

 

Je to internetový vyhledávač. Ten dokáže velmi efektivně odhalit neadekvátní obsah, faktické i gramatické chyby a stejně tak i plagiátorství. Za tyto prohřešky webové stránky nemilosrdně penalizuje a řadí je níže mezi výsledky organického vyhledávání. Naopak kvalitní a původní obsah se u vyhledávače těší velké oblibě. Takový web hodnotí jako odborný, důvěru budící a tudíž pro široké spektrum uživatelů vysoce relevantní.

Skutečně myslíte, že je zbytečné nechat si profesionálním copywriterem popsat každý váš jednotlivý produkt, když tuto strategii používají snad všichni velcí hráči na e-commerce trhu? Dělá to Amazon, eBay, Zara, Elkjøp, Decathlon a u nás například Alza nebo Mall.

I vy potřebujete prodejní texty, které prodávají. A ty vám ve spojitosti s Shoptet zajistí úspěch.

Všechny články