PŘEVOD: Jak bez problémů převést e-shop od konkurence

Pokud provozujete e-shop a nejste z nějakého důvodu spokojeni se službami svého e-shop dodavatele, změňte ho. S tímto procesem si ale raději nechte poradit od specialistů, kteří Vám pomohou nejen s převodem domény, ale též s hromadným převodem produktů, se základním nastavením i správou administrace.

            A co že může být důvodem nespokojenosti?

  • V dnešní době je aktuálním problémem zejména responzivita (optimalizace zobrazení). Uživatelé používají v dnešní době pro vyhledávání zboží a online nákupy stále častěji chytré mobilní telefony, které ovšem nejsou schopny zobrazit neresponzivní e-shopy a jejich majitelé z toho důvodu přicházejí o nemalé zisky.
  • Uživatelská zkušenost se v této oblasti posouvá téměř raketovým tempem kupředu a zdlouhavé nákupní procesy se stávají nezajímavými a mnohdy nedůvěryhodnými.

Přechod na nové řešení je poměrně složitý, má mnoho aspektů. V první řadě je to poměrně vysoká investice. Bez profesionální podpory je možný pokles návštěvnosti z vyhledavačů, ohroženy by mohly být také vnitrofiremní logistické a finanční procesy. Přechod na nové řešení s sebou přináší nepochybně zásahy do vyladěných fungujících online kampaní. Tím nejzásadnějším z možných rizik je ale možnost dočasného poklesu návštěvnosti a s tím spojená nižší finanční výkonnost e-shopu.

            Co vše s sebou přináší tato zásadní změna?

  • Přesměrování původních URL adres na nové
  • Umístění ze staršího e-shopu na nový
  • Provedení nové analýzy klíčových slov a obohacení novými texty na celém e-shopu, především u produktů
  • Důsledné vyplnění všech metadat a titulků na základě analýzy klíčových slov, nastavení automatických mechanismů tvořících metadata
  • Znovuvytvoření názvů zdrojových souborů a popisků u obrázků tak, aby co nejpřesněji vystihovaly jejich obsah.
  • Zařazení nových prvků do obsahu (videa apod), aniž by se rušily ty staré.
  • Zajištění vzájemného propojení s aktuálními, případně novými sociálními sítěmi.
  • Sledování stavu webu v nástroji Google Search Console s nutností okamžitých reakcí na nové změny.

V průběhu tvorby nového e-shopu je doporučeno veškeré dohody o změnách a doplněních zaznamenávat písemně a potvrzovat je jak na straně dodavatele, tak na straně e-shopu.

Od majitele e-shopu je při změně vyžadován velmi intenzivní kontakt s tím, že nelze nechávat vše pouze na dodavateli!

Jakých chyb se vyvarovat?

Především dbát důsledně na přesměrování URL adres.

Ze strany dodavatelů je velmi důležité nepodceňovat projektové řízení. Kvalitní projektové řízení eliminuje mnoho chyb a nedorozumění v rámci procesu tvorby e-shopu a zároveň udržuje vztah s majitelem a případně též se zaměstnanci e-shopu.

Všechny články