Nové vstupní stránky díky parametrickým kategoriím

Shoptet Parametrické kategorie

Dostaňte na váš e-shop více potenciálních zákazníků! Jak? Zkuste doplněk Pokročilé SEO a pozvedněte svůj internetový obchod o úroveň výše. Díky parametrickým kategoriím budete cílit na vyšší počet klíčových slov a tím zvýšíte i návštěvnost na vašem webu. Pojďme se podívat, jak na to.

Pro uživatele, kteří už na vašem e-shopu jsou, je určitě dobré používat Parametrické filtry. Budou se tak na webu lépe orientovat a zboží si vyfiltrují dle potřeby a konkrétních požadavků. Parametrické kategorie, jakožto součást doplňku Pokročilé SEO od Shoptetu, se starají o to, abyste přitáhli další potenciální zájemce o vaše zboží z výsledku vyhledávání. Filtraci na vašem e-shopu tak pozvednete o úroveň výše. Jak si nastavit parametrické kategorie na zbrusu novém shopu?

 

Vytvořte si varianty produktů

Dejme tomu, že prodáváte oblečení a chcete si vytvořit nové vstupní stránky pro trička a kalhoty. V administraci si v Nastavení -> Produkty -> Šablony variant vytvořte novou šablonu Trička a k nim parametry. V tomto případě budou relevantními hodnotami například velikost, barva či délka rukávů. Stejnou šablonu aplikujete na pánská i dámská trika. Rovnou si vytvořte i šablonu pro kalhoty s parametry jako barva, šířka pasu či délka nohavic. Nezapomeňte v Parametrických filtrech přidat kategorii, na kterou chcete šablony aplikovat. Máte tak základ pro filtraci.

V detailu nově vytvořeného produktu pak zvolte možnost „Produkt s variantami“ a vyberte šablonu variant, kterou chcete na produkt použít. Zvolte varianty, které odpovídají produktu. Pokud například máte na skladě triko ve dvou barvách a třech velikostech, vyberte je. V Ceníku tak najdete kombinace hodnot, které tvoří jednotlivé varianty produktu. Na detailu produktu si dejte záležet, ať potenciálním kupujícím nabídnete co nejvíc informací o výrobku. Nezapomeňte ani na kvalitní fotografie.

 

Tvorba parametrických kategorií

Co vlastně parametrická kategorie dělá? Z vámi zvolené kombinace parametrů vznikne přesměrování na plnohodnotnou stránku, kde si můžete vytvořit vlastní URL adresu, název, popis kategorie i meta titulek či description, které zobrazují vyhledávače. A jak tedy takové stránky přivést k životu?

V administraci e-shopu se proklikejte přes Marketing -> Pokročilé SEO -> Parametrické kategorie. Přidejte novou kombinaci parametrů a přiřaďte k ní kategorii produktů. Poté vyberte z kterých parametrů chcete udělat parametrické kategorie. Zde pamatujte na to, že jestli chcete parametrickou kategorii podle barev (bílá trička, černá trička, apod.) a zároveň barvy v kombinaci s velikostmi (bílá trička M, černá trička L, apod.), musíte vytvořit dvě různé kombinace parametrů. Jednu jen s barvami a druhou barva+velikost. Jedině tak vám bude nová filtrace správně fungovat.

 

Parametrické kategorie Shoptet

 

A to je vše?

Není. Abyste měli lepší pocit ze SEO na vašem e-shopu, bezhlavé tvoření nových vstupních stránek vám ho nutně nezajistí. Součástí tvorby indexovatelné filtrace by měla být dobře zpracovaná analýza klíčových slov. Díky ní si můžete vytvořit vyhovující informační strukturu pro váš web.

Podle klíčovky si určete, jak se budou jmenovat hlavní kategorie, subkategorie, parametrické kategorie, na co napíšete články, jak budou pojmenované produkty, jak budou vypadat popisky… Možností je spousta a je to jen na vás. Dobře si tedy promyslete, jak budou parametrické kategorie vypadat a hýčkejte si hlavně ty s hledanými klíčovými frázemi.

 

 

Všechny články