Jak udržet atraktivitu a relevanci značky v moři konkurence?

Ředitelé společností i produktoví manažeři dnes zažívají těžké časy. Moderní technologie a trendy hýbají marketingem doslova na denním pořádku. Reputaci značky může ovlivnit jediné video nebo status na Facebooku.

Pověst vaší značky se přitom odvíjí od způsobu, jakým společnost komunikuje se zákazníky, udržuje krok se současnými požadavky v daném odvětví a zda se zákazníci cítí spojení s vašimi produkty a službami.

Řízení značky, které nebere v potaz touhy či přesvědčení zákazníka, představuje cestu k rychlé ztrátě tržního podílu, a v nejhorším případě prakticky k zániku na trhu.

 

Nejúspěšnější značky jsou nejrelevantnější

Tento fakt si ověříte už při krátkém průzkumu světově známých společností. Značky Nike a Apple si neudržují vysokou relevanci vývojem stále podobných produktů, nýbrž ochotou dělat věci jinak: od inovace výrobků po interakci se zákazníky. Neustálý přehled o situaci na trhu jim umožňuje plynule se rozvíjet.

Zákazník si pamatuje a uznává značky, které dovedou v každé době uspokojit jeho poptávku, unikátními službami a produkty předčit očekávání a oslovit nečekanými i inovativními cestami.

 

Společnost Nike dovedla zaujmout antikorporátní skateboardisty natolik, že se stali doslova ovečkami firmy

  • Základem byla tvorba sub-brandu (Nike SB) specializujícího se výhradně na tuto cílovou skupinu klientů.
  • Pro dosažení autentičnosti sestavila Nike tým sportovců, kteří již byli uznáváni ve světě tohoto pouličního sportu.
  • Nejdůležitější krok však představovalo získání zpětné vazby od skateboardistů. Konkrétně, jaké prvky mají „správné“ skate boty obsahovat.
  • Podle poznatků následně společnost přizpůsobila výrobu.

 

Apple si drží první místo v přitažlivosti mezi technologickou konkurencí díky schopnosti přemýšlet několik let dopředu a předpovídat, po čem bude toužit „zákazník zítřka“.

V posledních letech společnost čelila určitým otřesům. Díky své simulaci příjemného maloobchodního prostředí, zajímavému designu obalů a korelaci s marketingovými trendy se však stále může pochlubit jednou z nejvěrnějších klientských základen na světě. Jde o ty zákazníky, kteří polepí své nové „fáro“ logem Applu. Taková atraktivita brandu je nedocenitelná.

 

 

 

Všechny články